dimarts, 21 de març del 2017

Desnivell negatiu acumulat: 825 m Wikiloc
Dificultat: Mitjana
Participants: 10 membres i simpatitzans del CCM + 10 en Via ferrata
Duració: 5:16 h (inclós parades i esmorzar)

Duració: 4:12 h (en moviment)

Diumenge 19 de març a les 7: 00h eixim puntualment per fer la ruta programada en el nostre calendari. És esta ocasió som 10 persones les que ens desplacem en cotxe fins al Parc d'esplai Daniel Esteve i la Casa Rabosa, situats al terme municipal de Petrer. La Casa Rabosa pertany al Centre Excursionista Eldense que la va comprar el 1973 per crear un parc de muntanya. En esta finca podem trobar, a part del caseriu, uns voltants preparats per passar un dia immillorable a la natura, amb taules, barbacoa, restaurant bar, salons, servicis, etc. Antigament pertanyia a Pompeu Castelló i Josefa Abad, un matrimoni de Novelda que es van refugiar en esta finca per la seua delicada salut. Els seus hereus van ser els que la van vendre al Centre Excursionista, que l'han cuidat fins al dia d'hui.
Descendim seguint el PR-CV 6.7 pel Barranc del Xoli, pel que sempre hem caminat amb la llera seca, però en esta ocasió, a causa de les últimes pluges i, sobretot a les nevades, portava un bon cabal d'aigua la qual cosa no és habitual. Caia aigua per tot arreu, petits afluents desembocaven al barranc principal, formant un petit rierol. Trobem molts ensorraments provocats per la humitat de la terra.
Encara que anem descendint i planejant, a meitat de camí començarem a ascendir sense pausa fins a arribar al cim del Cid de 1.127 m. Esta mola amb forma de cadira de muntar té dos cims, una a cada punta de la serra. El nom de la serra sembla venir d'algunes històries de la zona sobre les gestes d'este personatge mític. El gran desnivell existent entre la costa i aquesta serra ens permetrà gaudir d'un paisatge excepcional de la costa alacantina. A més ens poden sorprendre les zones d'ombria del Cid per la seua frondositat, el pi blanc omple pràcticament tota la seua vessant.
Abans de creuar el Barranc d'un costat a un altre trobem una casa cova amb diversos departaments, sent el seu estat és bastant ruïnós. Seguim fins arribar de nou a una pista forestal on hi ha dos senyals, una que es dirigeix al Racó Bell i una altra cap al nostre objectiu: el cim del Cid. En este lloc estem a 4.8 quilòmetres del punt més alt de la nostra ruta. Este camí se li coneix com el de La Ferradura, aquí començarem a ascendir sense parar. La pujada per la pista és exigent, ja que posseeix un gran desnivell. En certs trams s'ha cimentat per facilitar l'ascens de vehicles. A poc a poc ens anem acostant a l'ombria del Cid. Pujant per la pista forestal trobarem marques que ens dirigeixin cap a l'Est sota les parets de la muntanya. En este tram podem distingir la gran massa arbòria que cobreix l'entorn del Maigmó, podent distingir el Maigmó, Els Rasos de Catí, la Cresteria del Frare, Despenyador, Casa Rabosa, etc. Un altre tret que podem gaudir són la gran quantitat de plantes aromàtiques com el romaní, mançanilla, timó, espígol, etc. que ens acompanyen sota la pineda. Anem ascendint a poc a poc sota les parets de la muntanya fins que vam arribar a dalt de la cadira. Algunes d'estes parets s'utilitzen com a zona d'escalada, podent també trobar una via ferrada a la cara nord de la serra on els nostres companys més aventurers estan ascendint per ella per trobar-nos en al cim a l'hora d'esmorzar.
La tornada la vam fer per la mateixa ruta de pujada, però en arribar a la pista forestal, ens desviem en direcció nord-oest fins arribar al Coll de les Morenes, a la carretera Petrer-Agost, des d'allà prenem un corriol que per llocs inhòspits i molt bells , tornem a Rabosa. Vam fer la tornada per ací amb la intenció de visitar una cova excavada a la terra, però la trobem enterrada completament. Les pluges s'han cobrat el seu tribut de la forma més cruel.