diumenge, 13 de març del 2022

Altura màxima: 1048m (Rasos de CatíWikiloc
Dificultat: Mitjana
Participants:  12 membres del CCM
Duració: 4:09h (inclós parades i esmorzar)
Duració: 2:53h (en moviment)

Hui hem fet, esta ruta programada en el calendariEs tracta de una ruta circular molt bonica que iniciem al Xorret de Catí, on hem vingut amb cotxe des de Castalla.

Una vegada en l'aparcament del Xorret de Catí, prenem el PR-CV143 que discorre per una pista de terra que passa a travesant l'ombria Collida i prop de la ermita de la Puríssima, que abans de arribar a la casa de la Foradà deixem per agafar una senda que ens portarà fins la zona d'escalada de la Foradà que visitem per la seua cara nord. Després continuem per senda amb un recorregut amb poc desnivell fins un encreuament amb una pista de terra més ampla que creuem i continuem per altra senda també amb poc desnivell que després deixaren per agafar una altra ascendent que ens portarà per una pujada més tècnica que sortegem sense cap dificultat, coronan un primer alt de 963 m. i seguirem fen primer un lleuger descens i després un ascens, també lleuger fins a trobar-nos amb un Dipòsit. Ací agafarem el camí de la dreta que, en fort pendent i per una zona de pedrera, ens portarà a coronar els Rasos de Catí o Puça. Ara fem la parada per esmorzar i pendre forces, disfrutan d'unes increibles vistes, el Cid, els Castellarets, tota la franja costera, Maigmó, Maigmonet, Despenyador, Ventós, Cabeço d'Or, Plans, Carrasqueta, Migjorn, Montagut, Serrella, Menejador, etc.

Després tornarem a baixar i agafarem per l'esquerra un ampli camí de terra, ben compactada, que ens permetrà baixar uns 2 km. aprox. a bon ritme fins a creuar el barranc de Xolí. Ara agafem una senda a l'esquerra, amb algunes repetxes i alguna barana de fusta, que protegeix de caigudes al barranc. A baix, al fons, podrem observar una xicoteta corrent d'aigua que circula entre els arbres de la llera del Barranc de Cholí.

Abans d'arribar a Rabosa, prenem a la dreta amb pendent ascendent el PRCV29 i PRCV33 que ens portarà pasan pel coll d'Amorós al enllaç amb els PRCV34 i PRCV143. A partir d'ací començarem a planejar fins arribar a l'ermita de la Puríssima on ens fen alguna foto i agafarem altra vegada els PR's inicials per tornar al Xorret de Catí.

En general el recorregut té prou arbrat, especialment a les zones d'obaga, a la cara nord de les serres, majoritàriament pins i també abundant vegetació de tipus mediterrani, com l'argelaga, romaní, arç negre, dent de lleó, cua de gat, farigola, etc.

Ara ja toca tornar a Castalla amb els cotxes i fermos la merescuda cerveseta.