diumenge, 21 de maig del 2017

Desnivell negatiu acumulat:  569m Wikiloc
Dificultat: Mitjana
Participants: 5 membres del CCM
Duració: 4:22 h (inclós parades i esmorzar)

Duració: 3:03 h (en moviment)

Eixim puntualment, com de costum des del mercat i ens desplacem en cotxe fins Xixona. Fa un dia preciós, algo nuvolat amb i l'aire suficient perquè la calor no estrenyi massa. El trajecte discorre per sendes còmodes de transitar i camins forestals de terra compactada. Únicament hi ha uns pocs metres en què es circula pel fons d'un barranc salvant minúsculs desnivells en roca. En general, és un recorregut de bona trepitjada. El circuit discorre principalment entre pins i el típic matoll mediterrani. També es poden vore diversos exemplars de Sabina, espècie botànica considerada la més antiga d'Europa.
Deixem el cotxe aparcat al costat del camí asfaltat per endinsarmos pel llit del riu sec del Corquet i pujar fins a la font de Roset. Des d'allà, continuem pel barranc del riu Corquet per després deixar-ho i seguir pel barranc de Castalla, sempre seguint el PR-CV 112. Un cop arribem a la pista seguim per ella cap a la dreta en direcció a la caseta de vigilància forestal
a l'Alt de la Martina ubicat a la Serra dels Madronyals, (cap a l'esquerra va a la penya Mitjorn). Deixem les cruïlles de la cova dels Plantaets i de la font de Vivens. Allà des de la vora de la plataforma de la casa de vigilància tenim unes esplèndides vista del recorregut que hem fet i el que ens falta per fer i fem una pausa per esmorzar, reposar forces i donar temps a que pasen els ciclistes d'una prova que passava per allà.
Ara continuem per la pista cap avall fins a l'encreuament amb la senda que els portarà a la Llibreria .Esta senda te el nom de la Costera d'Ibi, i per ella arribarem fins al Salt del Moro i poc després a la Llibreria, on vam gaudir d'este impressionant paisatge geològic i vam aprofitar per fer algunes fotos. Seguim la senda i deixem el barranc de la Lloca Malalta a la nostra dreta, per una senda en ziga-zaga fins arribar a la font de Nutxes on fem una parada i aprofitem per refrescar-nos, especialment els peus. Ja ens queda poc fins arribar al cotxe i tornar a Castalla, on ens vam prendre una merescuda cervesa.