diumenge, 13 de novembre del 2016

Dificultat: Fàcil
Participants: 20
Duració: 3:49 h

Diumenge, 13 de novembre, en un matí preciós, com és habitual, eixim del mercat i ens dirigim en cotxe fins la Casa Forestal del Moro, a la carretera que uneix Fontanars dels Alforins amb Beneixama. Amb la frescoreta del matí començem a caminar per iniciar un recorregut per la Serra de la Solana, que vista des de la carretera que uneix Beneixama amb Banyeres de Mariola, sembla una serra poc interessant. Pocs sospiten que després d'aquesta solana s'amaga una extensa pineda -molt minvat pels incendis- que cobreix un vast altiplà drenat per xicotets barrancs.
Seguim una senda amb vistes de la vall d'Albaida i Fontanars, que ens portarà fins a una pista forestal que seguim fins al desviament de la Senda dels Enginyers (o Gamellons) perfectament traçada amb els seus murets de mampostería per salvar desnivells. Sense adonar-nos ens hem plantat en la Casa Forestal dels Enginyers (també anomenada dels Gamellons), enorme casalot de l'època situat en un esplèndid lloc que va ser construït per albergar als enginyers i personal que van treballar en la reforestació. Baixem per la senda a esmorzar a la font del mateix nom, en unes taules de pedra a l'ombra dels arbres, per lo tant, amb una temperatura un poquet fresqueta. Es un racó exuberant de vegetació. Després d'esmorzar, fem les fotos de rigor i ens disposem a partir de tornada utilitzant el camí ample que puja fins a la casa. Allí agafem la senda dels Remallars, també molt bonica, una mica aèria en passar uns ressalts calcaris, però sense cap perill. Ens dóna la volta a la lloma i entre pins ens eleva suaument, passant també per una zona on la pedra ha estat erosionada formant una mena d'escalons naturals fins finalment eixir de nou a la pista forestal de la Replana, que ací està marcant la divisió territorial entre València i Alacant, que seguim fins a desviarnos per vore la font de la Duenya, en la qual podrem observar a la nostra dreta en un buit de la pedra al costat d'un petit rentador ple d'enormes arbres. Un paratge en el qual trobem una interessant vegetació. Està equipat amb taules i aprofitem per fer-nos unes fotos del grup. Prenem el camí ample que neix de la font i tornarem a eixir en pocs minuts al camí per on veníem, girant a l'esquerra per tornar pel mateix camí fins a l'inici. Es tracta d'una ruta còmoda i bonica, potser poc coneguda, però recomanable, encara que faça calor, a més 100% terra, res d'asfalt.. Cal dir que gran part del recorregut coincideix amb el PR-CV 52 i el SL-V 19.